kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

دعوت گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‌ها، تشکل‌ها، نهادها و شخصیت‌های سیاسی طی بیانیه‌‌های جداگانه‌ای خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال 22 بهمن شدند.

در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‌ها، تشکل‌ها، نهادها و شخصیت‌های سیاسی طی بیانیه‌‌های جداگانه‌ای خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال 22 بهمن شدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک فرار رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت و اقتدار ملی را رمز ماندگاری نظام و انقلاب و عامل اصلی پیشرفت ملت ایران و فائق آمدن بر جبهه استکبار و سلطه دانست.
در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: پاسداران انقلاب اسلامی همگام با ملت فهیم و رشید ایران ضمن پشتیبانی از دولت منتخب، با رصد روند مذاکرات هسته‌ای و درک درست خود از چگونگی رفتار 5+1 به ویژه از نوع اظهارات و موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی مصمم است برای مقابله با راهبرد جدید آمریکایی‌ها در تحقیر ملی و در دست نگه داشتن چماق تحریم به میدان کارزار وارد آمده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و اقتدار درونی کشور، راهبرد اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه سازد و در این رهگذر حداقل روزنه‌های امید دشمن را مسدود و از خطوط قرمز و حقوق مسلم خود در برابر قدرت‌های سلطه‌جو و مداخله‌گر به طور تمام قد حراست نمایند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد:
به فضل الهی و در سایه اراده و خودباوری نیروهای مسلح امروز ساختار و سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کنار نیروی انسانی مومن، انقلابی، مجاهد و ولایتمدار در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوافضا و پدافند، با فرماندهی و مدیریت خردمندانه، دامنه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را فراتر از تصور دشمنان و در ظرفیتی پایان‌ناپذیر گسترش بخشیده و به عنوان قدرتی بازدارنده پشتیبانی بی‌بدیل عرصه‌های مختلف رویارویی با نظام سلطه است.
همچنین سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد و از ملت همیشه در صحنه به ویژه مردم شریف، متعهد و انقلابی تهران دعوت کرده است تا یک بار دیگر با حضور پرصلابت در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نموده و تبلور حماسه سیاسی و اقتصادی را به رخ بدخواهان و دشمنان نظام بکشاند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هم در اطلاعیه‌ای آورده است: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز به ندای مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» لبیک خواهد گفت و یک بار دیگر چشم جهانیان را خیره خواهد ساخت.
در ادامه اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آحاد ملت شریف ایران را به حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت می‌نماید.
همچنین جامعه روحانیت مبارز به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی در بخشی از بیانیه‌ خود تصریح کرده است: راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ امسال مظهر اقتدار ملی و عزم عمومی ملتی است که دشمنان را - در هر حد و اندازه‌ای از اقتدار نظامی و توانایی تبلیغاتی وسیاسی که باشند- مرعوب می کند و مطمئنیم ملت عزیز و انقلابی ایران امسال با شکوه‌تر و منسجم‌تر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد. جامعه روحانیت مبارز نیز، با تمام وجود در کنار اقیانوس امت، در این گردهمایی الهی و انقلابی مشارکت می‌جوید.
در همین حال، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد 22 بهمن با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در قبال توافق ژنو تاکید کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ گستاخی‌های آمریکا را می‌دهند.
جبهه جانبازان انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای همه اقشار ایثارگران و مردم ایثارگرپرور ایران اسلامی را به حضور انقلابی و آگاهانه در راهپیمایی 22 بهمن فراخواند. در این بیانیه تصریح شده است: جانبازان و ایثارگران از پشتیبانان اصلی این انقلاب و نظام هستند با وجود تمامی دردها و تنگناهای ناشی از ایستادگی در مقابل زورگویی‌های چپاولگران غربی، ذره‌ای از گذشته پرافتخار خود نادم و پشیمان نیستند و بار دیگر در روز 22 بهمن ان‌شاالله با حضور معنی‌دار و حماسی خود در راهپیمایی بزرگداشت انقلاب امام، ایستادگی بر آرمان‌های والای خود را در گوش جهانیان فریاد خواهند زد.
گفتنی است؛ سازمان بسیج مهندسین صنعتی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، حزب اسلامی رفاه کارگران، حزب مردمی اصلاحات، حزب همبستگی ایران اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از همه مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
 مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشریح برنامه‌های یوم‌الله 22 بهمن مسیرهای 10 گانه راهپیمایی در تهران را اعلام کرد.
در بخشی از این اطلاعیه مسیرهای 10 گانه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در پایتخت، به شرح ذیل اعلام شد:
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره سه: مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره هفت: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره نه: مسجد جامع امام سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی